torsdag 2 juli 2015

Shopping i Kokkola

Vi åt en sen lunch på Rax pizzabuffé i Kokkola. Inte alls min favoritrestaurang men nog storans. Jag har ännu trauma från då vi besökte Rax i Vasa.  Det var den mest smutsiga o sjaskigaste restaurang jag någonsin besökt. Kunde knappt äta av obehagskänslan jag fick. Det är några år sedan vi åt där så jag hoppas de fixat till restaurangen efter det.

We had a late lunch in Kokkola at Rax pizza. Big sisters favorite but not mine.
I still have a trauma since we a few years a go att at Rax in Vasa. The most dirty and schabby restaurang I have ever visited. 



Lillasyster har sparat, sparat och sparat för att kunna köpa en Iphone. Slutligen beslöt hon sig ändå för en LG G 4c med en 5 tums skärm. Vi konstaterade att de Iphone modeller hon hade råd att köpa inte hade mycket större skärm än hennes gamla Samsung. 
Hon hade med pengarna i sin handväska. Härlig syn att se hur hon radar upp 50 lapp efter 50 lapp åt försäljaren. 8 år och kan själv.

My little one has saved,  saved and saved money to by an Iphone. Finally she decided on a LG G 4C with a big screen. She realised that the Iphone model that she could afford did not have a bigger screen than her old Samsung. So Wonderful to see when she payes her own phone.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar