torsdag 12 april 2012

Vinranka från/from Gefle Porslinsfabrik


Det finns också annat porslin än det från Arabia som jag är förtjust i. Den här röda som heter Vinranka och kommer från Gefle, är en av favoriterna. Den är ritad av Arthur Percy och tillverkades 1938-1969. Jag tycker om storleken på kopparna då de är modell större. Har endast dessa sex så jag håller utkik efter flera delar. 

This is a favorite from Gefle Porslinsfabrik in Sweden. It was produced 1938-1969 and the designer is  Arthur Percy. 




3 kommentarer:

  1. Hej, jag har 5 koppar med fat som du kan få köpa om du vill. Jag vill ha 250 kr. hälsning Ulla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej
      Är kopparna kvar?
      Vad kostar en kopp

      Radera
  2. Hej, jag har 5 koppar med fat som du kan få köpa om du vill. Jag vill ha 250 kr. hälsning Ulla.

    SvaraRadera