lördag 14 januari 2012

En lillasyster och en storebror

Det här är jag och min bror för länge länge sedan....Tänk så vi såg ut, men jag kommer faktiskt ännu ihåg hur sköna de där randiga strumpbyxorna var. Tydligen fanns det även stunder när brorsan inte bara var pest. Jag har en storebror till men han är hela sjutton år äldre än mig och flyttade hemifrån redan när jag var riktigt liten. Kommer ihåg hur mycket jag önskade att jag också hade haft eller fått en syster. Det var ju det där med kläder, smink och sånt, som pojkar inte förstår sig på. Idag har jag två egna flickor 7 och 5 år, så tydligen var det livets väg att fylla ut för den syster jag aldrig fick. 

För mig är det viktigt med syskon och jag är glad idag över den relation jag har med mina bröder. Det hör ju liksom till att syskon ska gräla och vara osams var och varannan dag. Så är det också med våra flickor. Jag försöker ändå förklara för dem att fast man är av olika åsikt ska man ändå respektera och hjälpa varandra, för en syster är ett av det viktigaste man har.

It's me and my brother in the picture a long long time ago..... Oh those clothes we had on. I have two big brothers and I remember how much I would  have liked to also have a sister.  You know with clothes, make up and all those things boys don't understand. Today I have two girls 5 and 7 years old and I really think that life this way gave me what I did not have as a child. Today I really treasure the relationship I have with my brothers. I also tell my girls to take care of each, other because a sister is one of the most important things you have in life.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar